POLAGRA w nowym stylu, ale tradycyjnym towarzystwie branży piekarskiej i cukierniczej.

Targi POLAGRA to wydarzenie o najdłuższej tradycji, dedykowane branży spożywczej i sektorowi HoReCa. To wyjątkowe spotkanie branży piekarskiej i cukierniczej wyróżnia różnorodność, skala oraz biznesowa jakość jej uczestników, dzięki czemu stanowią platformę do rozwoju relacji biznesowych, również  o charakterze międzynarodowym. Piekarstwo i cukiernictwo to wyjątkowy zakres branżowy nie tylko dlatego, że wypieki stanowią bazę niemal każdej kuchni, ale przede wszystkim dlatego, że przywołują dobre emocje. To właśnie wyjątkowa atmosfera obok bogatej warstwy merytorycznej tworzyć będzie POLAGRĘ 2020.

 

 

Nie byłoby zatem możliwe tworzenie silniejszej marki targów POLAGRA, bez szczególnego uwzględnienia piekarzy i cukierników. Na początku kwietnia organizatorzy tych najbardziej rozpoznawalnych targów branży spożywczej zakomunikowali, iż znane dotąd wydarzenia: POLAGRA FOOD, POLAGRA TECH oraz POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL trafiają pod wspólny, jeszcze silniejszy szyld marki POLAGRA. - Chcemy w ten sposób wykorzystać historyczny potencjał POLAGRY w budowaniu wydarzenia, które będzie za sobą niosło maksimum inspiracji, możliwości biznesowych i stanie się obowiązkowym punktem w kalendarzach producentów żywności i kupców, również tych zza granicy, a także restauratorów i  menedżerów obiektów noclegowych – wyjaśnia Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów.

Tegoroczna edycja wydarzenia, zgodnie z nową formułą, to trzy równoległe salony: FOOD, FOODTECH i HORECA.

 

Salon FOOD będzie kusił żywnością, stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów. Nie zabraknie w jego ramach oferty gotowych produktów spożywczych firm z sektora mięsnego
i mleczarskiego, ale do współpracy zapraszane są także firmy reprezentujące inne sektory, których stoiska uginać się będą od gotowych wyrobów i smakowitych nowości w tradycyjnym kunszcie.

 

Salon FOODTECH to technologiczne serce POLAGRY. Pozwoli zapoznać się nowymi technologiami pozwalającymi utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa w produkcji żywności. Ekspozycję zajmą maszyny i urządzenia wykorzystywane w branży spożywczej, w szczególności w sektorze piekarskim
i cukierniczym oraz nowość – branża opakowań i maszyn pakujących. Wszystko to by odpowiedzieć na technologiczne wymagania nawet najbardziej wymagających przedstawicieli branży spożywczej. Nie zabraknie też innowacji w zakresie rozwiązań do konfekcjonowania żywności, odzieży specjalistycznej, dodatków i gotowych mieszanek. Klasyczny kunszt branży piekarskiej i cukierniczej będzie miał okazję spotkać się z nowoczesną przyszłością technologiczną. W powietrzu unosić się będzie smakowity zapach chrupkiego pieczywa, a słodycz wypieków zwieńczy lukratywne pertraktacje. Szczególnie ciekawym punktem programu będzie
dedykowany piekarzom Konkurs Master Baker, przygotowany przy współpracy ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP i Stowarzyszeniem Polska Ekologia. Jest to konkurs dedykowany zarówno piekarzom zawodowym jak i amatorom-miłośnikom. To wyjątkowe grono będzie rywalizować w dwóch kategoriach o tytuł Mistrza Master Baker. Podczas Polagry 2020 z jednej strony cukiernicy, piekarze i inni interesanci tematyki będą mieli znakomitą okazją do wymiany poglądów i doświadczeń, z drugiej – przestrzeń do  dyskusji na temat globalnej przyszłości branży wśród przedstawicieli krajów CEE.

 

Salon HORECA ugości natomiast producentów i dystrybutorów wyposażenia dla restauracji i hoteli oraz urządzeń, a nawet całych konceptów, które usprawniają prace obiektów gastronomicznych
i noclegowych. Co więcej, w ramach poszczególnych salonów planowane jest utworzenie stref inspiracji, jak np. strefa
Eko & Organic dla tych producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej, którzy są zainteresowani współpracą na szerszą skalę, opartą o dostawy do sieci handlowych. Ekspozycji, wzorem lat poprzednich, będzie towarzyszył ciekawy program wydarzeń,
w tym szkoleń i debat na temat kondycji branży i nowych możliwości jej rozwoju, a także pokazów
i konkursów kulinarnych.

 

POLAGRA to wydarzenie o charakterze międzynarodowym. Od tego roku proeksportowe strategie polskich producentów z grona wystawców targów POLAGRA, wspierane będą na nowo utworzonym serwis BuyPoland.pl służącym promocji polskiego potencjału eksportowego,
z branżą spożywczą, w tym piekarnictwem i cukiernictwem na czele. Platforma wystartowała
w kwietniu. Ma stanowić skuteczne narzędzie w wyszukiwaniu przez zagranicznych kontrahentów polskich dostawców, również żywności. Już dziś podejmowane są działania w zakresie jej promocji, kierowane m.in. do polskich placówek dyplomatycznych i zagranicznych oddziałów PAIH. Idea
i funkcjonalność
BuyPoland.pl jest także rekomendowana klientom biznesowym z całego świata przez zagranicznych przedstawicieli Grupy MTP.

 

Taka kompozycja targów, w której tradycyjne spotkania wspierane są całorocznymi działaniami promocyjnymi, sprawia, że POLAGRA 2020 będzie zaskakiwać nie tylko mnóstwem odkryć kulinarnych, ale także tych biznesowych. Oprócz imponującej warstwy merytorycznej wydarzenia i prezentowania biznesowego potencjału branży piekarskiej i cukierniczej, POLAGRA 2020 będzie tradycyjnie zrzeszać
w jednym miejscu i czasie wyjątkowych ludzi. Jest to zatem jedyna w swoim rodzaju okazja do owocnych spotkań, wymiany informacji i spędzenia czasu w gronie piekarsko-cukierniczej rodziny, pod niemałym dachem Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dla producentów żywności będzie to najciekawsze miejsce do eksploracji nowych źródeł kontraktów na rynkach CEE, a dla zwiedzających możliwość poznania trendów, innowacyjnych produktów i rozwiązań, których wspólnym mianownikiem jest smak.

 

Więcej informacji: www.polagra.pl