Targi POLAGRA – zaprojektowane ze smakiem

Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 października. Dostępna będzie także dedykowana platforma, która pozwoli na spotkania biznesowa online.

Targi POLAGRA od lat integrują branżę spożywczo-gastronomiczną i są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych, wymiany wiedzy, rozmów o przeszłości sektora.

Wystawa pełna smaku i inspiracji

Niewątpliwym atutem targów POLAGRA jest ich różnorodność i to się na pewno nie zmieni. Ekspozycja budowana jest w oparciu o trzy równoległe salony FOOD, FOODTECH oraz HORECA pozwoli zapoznać się z żywność stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów (salon FOOD), nowymi technologiami wspierającymi procesy produkcyjne z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w produkcji żywności (salon FOODTECH), a także z rozwiązaniami dedykowanymi sektorowi HoReCa (salon HORECA).

Udział w targach potwierdzili już między innymi: liczna grupa spółdzielni mleczarskich, a także Krajowa Rada Drobiarstwa – instytucja zrzeszająca polskich producentów drobiu. Przygotowana zostanie również specjalna strefa, na której swoją ofertę zaprezentują polscy producenci mięsa. W targach uczestniczyć będą także liderzy innych gałęzi jak na przykład Krajowa Spółka Cukrowa – największy producent cukru w Polsce i w Europie.

Mocnym punktem ekspozycji targów POLAGRA będzie poza tym ekspozycja technologii dla branży spożywczej. Utworzy ją liczne grono firm dostarczających maszyny i urządzenia, w tym kompletne linie produkcyjne, dla przemysłu mięsnego, piekarniczego i innych producentów wyrobów spożywczych, a także dostawcy systemów chłodniczych, filtrujących czy rozwiązań do konfekcjonowania i pakowania.

Platforma wymiany wiedzy

POLAGRA to nie tylko wystawa, ale także wydarzenia towarzyszące dedykowane zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym targi.   

Kluczowym wydarzeniem w tym roku będzie POLAGRA EXPORT MEETING – kongres wspierany przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, który odbędzie się drugiego dnia targów - 5 października 2021. Przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynku europejskim oraz pozostałych rynkach zewnętrznych. W ramach wydarzenia planowane są prezentacje poszczególnych grup produktowych, rozmowy na temat perspektyw rozwoju polskiego eksportu czy barier wejścia na rynki zagraniczne.

W ramach POLAGRY odbędzie także konferencja UECBV i YEMCo, organizowana przez Związek Polskie Mięso, poprzedzona zamkniętym dla szerokiej publiczności Rocznym Walnym Zgromadzeniem UECBV, oraz otwarta dla publiczności Konferencją Sektora Mięsnego, której tematem przewodnim jest strategia od pola do stołu. - Wydarzenie to będzie najważniejszym spotkaniem networkingowym 2021 roku, łączącym wszystkich uczestników sektora z Polski i Europy. Europejski sektor mięsny i hodowlany pragnie nawiązać konstruktywny dialog z instytucjami Polski i UE, aby nadawać kierunek polityce rolno-spożywczej UE w nadchodzących latach – komentuje Witold Choiński, Prezes Związku Polskie Mięso.

Ponadto, targom towarzyszyć będą inne wydarzenia, w których smak i wysoka jakość produktów spożywczych odgrywać będzie wiodąca rolę. Planowane są między innymi: warsztaty kulinarne Master Class Show, które poprowadzą znakomici szefowie kuchni, w tym zwycięzcy konkursu Kulinarny Puchar Polski, a także Ogólnopolski konkurs dla Piekarzy Master Baker i Forum Piekarskie Zdrowe Pieczywo. W ramach targów odbędzie się również 7. edycja konferencji Hotel Investors Meeting.

Formuła targów

Tegoroczna formuła targów połączy spotkania w przestrzeni wystawienniczej ze spotkaniami online, które będzie można odbyć za pośrednictwem platformy internetowej opartej na działaniu sztucznej inteligencji wykorzystywanej w kojarzeniu partnerów biznesowych.

To znacznie rozszerzy zakres targów POLAGRA. Obie przestrzenie do prowadzenia rozmów nie wykluczają się, ale tworzą symbiotyczne rozwiązanie, które pozwala zarówno na więcej spotkań w firmie, jak i na efektywniejszy rozwój sieci relacji z partnerami zagranicznymi, nawet w przypadku ograniczeń w podróżowaniu.

POLAGRA będzie, zgodnie z hasłem przewodnim, zaprojektowana ze smakiem. 

POLAGRA 2021 już za nami…

 

Jak co roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się targi branży spożywczej POLAGRA, którym towarzyszyły Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK. Przez 3 dni (4-6.10) prezentowało się prawie 200 firm z 13 krajów.

 

Pomimo trudnej sytuacji epidemicznej udało się zorganizować Targi POLAGRA zarówno w tym jak i ubiegłym roku, dzięki czemu producenci mogli pochwalić się nowymi produktami. Swoje nowości zaprezentowały mleczarnie, firmy z branży mięsnej czy producenci alkoholi i słodyczy. Coraz większe zainteresowanie wzbudzały produkty ekologiczne czy też regionalne z małych zakładów rzemieślniczych. Nie można zapomnieć także o nowych technologiach zaprezentowanych w ramach salonu FOODTECH, do zapoznania się z nimi zachęcał Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Grzegorz Puda, który uroczyście otworzył Targi POLAGRA.

 

Laureatami Złotych Medali Grupy MTP w tym roku zostali:

 - w kategorii FOOD:

  • Grupa Mlekovita
  • Krajowa Spółka Cukrowa
  • OSM w Kole
  • Przedsiębiorstwo Zbożowo-Młynarskie "PZZ" w Stoisławiu S.A.

 

- w kategorii FOODTECH:

  • Clevro Robert Klemba,
  • HERT,
  • Foodmate B.V.
  • Weindich sp. j.

 

Laureaci plebiscytu Złoty Medal Wybór Konsumentów to:

  • Przedsiębiorstwa Zbożowo-Młynarskiego "PZZ" w Stoisławiu S.A.
  • Clevro Robert Klemba.

 

Jak co roku podczas Targów POLAGRA odbyło się szereg imprez towarzyszących m.in. Międzynarodowe Forum Rynku Mięsnego, czy organizowane przez Stowarzyszenie Rzemieślników Piekarstwa RP Forum Piekarskie – Zdrowe pieczywo Finansowane z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Tegoroczne Forum trwało trzy dni, podczas których swoją wiedzą i umiejętnościami podzielili się mistrzowie i uczniowie.

 W strefie Master Class Show pokazy prowadzili zwycięzcy Kulinarnego Pucharu Polski. Szefowie kuchni prowadzili także warsztaty w strefie utworzonej przez Restaurant Management.

 Jak co roku zorganizowano szkolenie, które cieszyło się sporym zainteresowaniem. Tegorocznym tematem były najnowsze trendy i obowiązki prawne w oznakowaniu, opakowaniu i dystrybucji żywności. Spotkanie prowadzili eksperci z kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński i Baehr.

 Ciekawą inicjatywą było rozegranie konkursu Master Baker w kilku kategoriach: UCZNIOWIE, KOŁA GOSPODYŃ WIEJSKICH, AMATORZY oraz ZAWODOWCY.

 Po raz pierwszy na Targach odbyła się edycja Polagra Export Meeting. Spotkanie poświęcone eksportowi żywności. Wszyscy zaproszeni goście zgodnie podkreślali, że eksport jest ważnym elementem polskiej gospodarki i ma tendencję wzrostową.

 Po trzech intensywnych działań integrujących branżę spożywczo-gastronomiczną przyszedł czas na pożegnanie. Do zobaczenia jesienią 2022!

 

POLAGRA w nowym stylu, ale tradycyjnym towarzystwie branży piekarskiej i cukierniczej.

Targi POLAGRA to wydarzenie o najdłuższej tradycji, dedykowane branży spożywczej i sektorowi HoReCa. To wyjątkowe spotkanie branży piekarskiej i cukierniczej wyróżnia różnorodność, skala oraz biznesowa jakość jej uczestników, dzięki czemu stanowią platformę do rozwoju relacji biznesowych, również  o charakterze międzynarodowym. Piekarstwo i cukiernictwo to wyjątkowy zakres branżowy nie tylko dlatego, że wypieki stanowią bazę niemal każdej kuchni, ale przede wszystkim dlatego, że przywołują dobre emocje. To właśnie wyjątkowa atmosfera obok bogatej warstwy merytorycznej tworzyć będzie POLAGRĘ 2020.

 Nie byłoby zatem możliwe tworzenie silniejszej marki targów POLAGRA, bez szczególnego uwzględnienia piekarzy i cukierników. Na początku kwietnia organizatorzy tych najbardziej rozpoznawalnych targów branży spożywczej zakomunikowali, iż znane dotąd wydarzenia: POLAGRA FOOD, POLAGRA TECH oraz POLAGRA GASTRO i INVEST HOTEL trafiają pod wspólny, jeszcze silniejszy szyld marki POLAGRA. - Chcemy w ten sposób wykorzystać historyczny potencjał POLAGRY w budowaniu wydarzenia, które będzie za sobą niosło maksimum inspiracji, możliwości biznesowych i stanie się obowiązkowym punktem w kalendarzach producentów żywności i kupców, również tych zza granicy, a także restauratorów i  menedżerów obiektów noclegowych – wyjaśnia Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów.

Tegoroczna edycja wydarzenia, zgodnie z nową formułą, to trzy równoległe salony: FOOD, FOODTECH i HORECA.

 Salon FOOD będzie kusił żywnością, stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów. Nie zabraknie w jego ramach oferty gotowych produktów spożywczych firm z sektora mięsnego
i mleczarskiego, ale do współpracy zapraszane są także firmy reprezentujące inne sektory, których stoiska uginać się będą od gotowych wyrobów i smakowitych nowości w tradycyjnym kunszcie.

 Salon FOODTECH to technologiczne serce POLAGRY. Pozwoli zapoznać się nowymi technologiami pozwalającymi utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa w produkcji żywności. Ekspozycję zajmą maszyny i urządzenia wykorzystywane w branży spożywczej, w szczególności w sektorze piekarskim
i cukierniczym oraz nowość – branża opakowań i maszyn pakujących. Wszystko to by odpowiedzieć na technologiczne wymagania nawet najbardziej wymagających przedstawicieli branży spożywczej. Nie zabraknie też innowacji w zakresie rozwiązań do konfekcjonowania żywności, odzieży specjalistycznej, dodatków i gotowych mieszanek. Klasyczny kunszt branży piekarskiej i cukierniczej będzie miał okazję spotkać się z nowoczesną przyszłością technologiczną. W powietrzu unosić się będzie smakowity zapach chrupkiego pieczywa, a słodycz wypieków zwieńczy lukratywne pertraktacje. Szczególnie ciekawym punktem programu będzie dedykowany piekarzom Konkurs Master Baker, przygotowany przy współpracy ze Stowarzyszeniem Rzemieślników Piekarstwa RP i Stowarzyszeniem Polska Ekologia. Jest to konkurs dedykowany zarówno piekarzom zawodowym jak i amatorom-miłośnikom. To wyjątkowe grono będzie rywalizować w dwóch kategoriach o tytuł Mistrza Master Baker. Podczas Polagry 2020 z jednej strony cukiernicy, piekarze i inni interesanci tematyki będą mieli znakomitą okazją do wymiany poglądów i doświadczeń, z drugiej – przestrzeń do  dyskusji na temat globalnej przyszłości branży wśród przedstawicieli krajów CEE.

 Salon HORECA ugości natomiast producentów i dystrybutorów wyposażenia dla restauracji i hoteli oraz urządzeń, a nawet całych konceptów, które usprawniają prace obiektów gastronomicznych
i noclegowych. Co więcej, w ramach poszczególnych salonów planowane jest utworzenie stref inspiracji, jak np. strefa Eko & Organic dla tych producentów i dystrybutorów żywności ekologicznej, którzy są zainteresowani współpracą na szerszą skalę, opartą o dostawy do sieci handlowych. Ekspozycji, wzorem lat poprzednich, będzie towarzyszył ciekawy program wydarzeń,
w tym szkoleń i debat na temat kondycji branży i nowych możliwości jej rozwoju, a także pokazów
i konkursów kulinarnych.

 POLAGRA to wydarzenie o charakterze międzynarodowym. Od tego roku proeksportowe strategie polskich producentów z grona wystawców targów POLAGRA, wspierane będą na nowo utworzonym serwis BuyPoland.pl służącym promocji polskiego potencjału eksportowego,
z branżą spożywczą, w tym piekarnictwem i cukiernictwem na czele. Platforma wystartowała
w kwietniu. Ma stanowić skuteczne narzędzie w wyszukiwaniu przez zagranicznych kontrahentów polskich dostawców, również żywności. Już dziś podejmowane są działania w zakresie jej promocji, kierowane m.in. do polskich placówek dyplomatycznych i zagranicznych oddziałów PAIH. Idea
i funkcjonalność BuyPoland.pl jest także rekomendowana klientom biznesowym z całego świata przez zagranicznych przedstawicieli Grupy MTP.

 Taka kompozycja targów, w której tradycyjne spotkania wspierane są całorocznymi działaniami promocyjnymi, sprawia, że POLAGRA 2020 będzie zaskakiwać nie tylko mnóstwem odkryć kulinarnych, ale także tych biznesowych. Oprócz imponującej warstwy merytorycznej wydarzenia i prezentowania biznesowego potencjału branży piekarskiej i cukierniczej, POLAGRA 2020 będzie tradycyjnie zrzeszać
w jednym miejscu i czasie wyjątkowych ludzi. Jest to zatem jedyna w swoim rodzaju okazja do owocnych spotkań, wymiany informacji i spędzenia czasu w gronie piekarsko-cukierniczej rodziny, pod niemałym dachem Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dla producentów żywności będzie to najciekawsze miejsce do eksploracji nowych źródeł kontraktów na rynkach CEE, a dla zwiedzających możliwość poznania trendów, innowacyjnych produktów i rozwiązań, których wspólnym mianownikiem jest smak.

 

Więcej informacji: www.polagra.pl

© Cech Cukierników i Piekarzy w Poznaniu

„Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu Polski Inkubator Rzemiosła na lata 2021–2030”